Deelnemende kunstenaars editie 2020
Annemarie Maes
wanneer kunst, wetenschap, design en technologie hun krachten bundelen, komen ze tot prikkelende en wederzijdse inzichten.https://annemariemaes.net/home/
Mixed media, projecten en installaties
sabine oosterlynck
vragen over identiteit, positie en verbondenheid.
https://sabineoosterlynck.com/
Sanne De Wolf
een wereld van tegenstrijdige meningenhttps://www.sannedewolf.com/index.php?page=works
Mixed media. porselein, plaaster, papier, brood, textiel, performance en video.
Alda Snopek
In haar video-en fotowerken speelt Alda Snopek een subtiel met schijn en werkelijkheid, onderzoekt ze de dubbele en achterliggende dimensies van een beeld, de drager, de materie, zijn partikels.http://www.aldasnopek.be/
Video, foto, Mixed Media.
Joke Raes
nieuwsgierigheid naar de band tussen mens en natuurhttps://www.jokeraes.org/
tekeningen, sculpturen en installaties
In haar werk verdwijnt de mens in de natuur en tegelijkertijd verdwijnt de natuur door toedoen van de mens.
Nele Van Canneyt
Verstilde fotografische werken, gemaakt in afzondering en nabijheid.https://www.nelevancanneyt.com/nl/werk
Fotografie
Nele Van Canneyt reist de wereld rond en neemt tijd om, in alle stilte en luwte, desolate ruimten en (in)directe menselijke aanwezigheid te observeren. De fotografe zondert zich hiervoor af, maar blijft steeds in de nabijheid van anderen. Haar visueel werk getuigt van een beeldgevoeligheid, - onder andere - zichtbaar in welbewuste en weloverwogen keuzes voor net die zachte of dramatische lichtinval, die bepaalde kleur(encombinatie) of die specifieke lijnvoering/compositie.
De beelden ontstaan uit een zoektocht naar een verleidelijk duister en een vreemdsoortige stilte. Ze proberen vorm te geven aan raadsels die onoplosbaar zijn en gevoelens die onverklaarbaar blijven. De personages in de foto’s ogen ongrijpbaar. Het zijn allen sterfelijke wezens met eigen gedachten, gevoelens en verlangens. Ze ogen verdwaald. Het zijn lichamen met onzichtbare ogen. Sommigen kijken naar een plaats die we wel willen, maar niet kunnen zien. Ze bewegen zich onopvallend, alsof ze ieder moment in zichzelf of in hun omgeving kunnen verdwijnen.
Dit voert ons naadloos naar de ander die we nooit kunnen kennen of begrijpen, de ander als vreemdeling, de ander als ontoegankelijk wezen. Dit besef wordt onder andere aangeraakt door Frans filosoof Emmanuel Levinas in zijn publicatie ‘Totalité et infini’ (1961). De foto’s geven hier rekenschap van, sterker nog, ze aanvaarden die ontoegankelijkheid, ze omarmen haar. © Sofie Crabbé
Kristel van Ballaer
Een zoektocht naar begrenzing, beschutting en rust
https://www.kristelvanballaer.be/
Kristel Van Ballaer (°1972) hanteert graag vormen en patronen uit de architectuur, vormen die leiden tot een rustgevende, haast mathematische balans. De toeschouwer krijgt vanuit die abstractie de gelegenheid in confrontatie te gaan met het werk en er zijn eigen verhaal in te leggen. Van Ballaer is streng in haar vormentaal, maar mild als het gaat om de interpretatie ervan door de kijker !
Ze
mijdt doek, ze geniet van fysieke arbeid en bouwt haar eigen onbuigzame
houten dragers. Haar beeldtaal laveert tussen schilderkunst,
architectuur en installaties.
Johan Rotsaert
Het menselijk gelaat als voorstelling transformeert tot fantasie-object, ding, gedrocht, schijngestalte (de metonymische verglijding) om tenslotte na doorgedreven abstractie enkel een spoor na te laten (de metaforische verdichting).http://johanrotsaert.buurtwijzer.be/Home
Schilderijen, mixed media
Fleur Coevoet
Melancholie, in een eigen verhaal van tijdloosheid.
fleurcoevoetphotography.wordpress.com/author/fleurcoevoet/
Fotografie
Krakk kunstcollectief
voorbereiding, dialoog, zorg dragen, wederkerigheid.http://krakk.be/
Pedro Piet (installatie, An Deceuninck (fotografie/mixed media), Jeannine Lamyns (schilderkunst), Griet Duytschaever (schilderkunst), Jan Duytschaever (installatie), Steven Verstuyft(schilderkunst, installatie).